Айя Узун: "Людина зараз "сам собі режисер"

Айя Узун: Людина зараз сам собі режисер

Айя Узун: "Людина зараз" сам собі режисер ".
Професійний імідж-дизайнер і візажист-стиліст. Творчий партнер Schwarzkopf Proffessional з 2013 в області візажу. Автор курсу "Fashion стиліст", "Комерційний make-up". Офіційний візажист В.Дюденко в Одесі. Візажист 3 beauty-конгресу в Одесі, учасник кубка OSIS 2015. Випускниця шкіл "De Mode" і Bogomolov School - це наша сьогоднішня гостя.
Ми раді дружити з талановитими людьми і в рамках рубрики "Fashion Persona" беремо інтерв'ю у найцікавіших, успішних і талановитих людей нашого міста.

 Айя, привіт! В першу чергу, я в курсі, що у тебе цілком пристойна освіта за частиною іміджеологіі. Наскільки я знаю, це була BOGOMOLOV school? В Москві?

- Привіт. Ні, це була Рига. Насправді шкіл було дві: De MODe і школа іміджу - в Харкові.

- Розкажи, як ти там опинилася, і як взагалі до цього прийшла.
- Насправді це довга історія, в першу чергу я зобов'язана своїм батькам, і особливо бабусі, які виховали в мені не тільки смак, але і прищепили педантичне ставлення до того, що і як носити. Бабуся завжди одягала під плаття комбінацію (я ще питала - це що, нічна сорочка?). У неї все було продумано до дрібниць: починаючи з помади, закінчуючи духами і зачіскою. Мама так само.
Коли мені виповнилося 10, батьки зрозуміли, що немає сенсу мене гальмувати, що мені потрібно себе виразити.
Спочатку це був такий вуличний стритстайл...
- Рвані джинси? Потертості?
- Було й таке. Батьки говорили, що з цим треба щось робити ...
- Мовляв «йди і вчися»? ...
- Так, але мене все ж умовили відучитися на перекладача. Що мені в майбутньому дуже в нагоді: англійська, німецька ...
- Як конкретно знадобилось? Іноземні клієнти, прочитання статей на іноземних ресурсах?
Так, були й іноземні клієнти + навчання, різні коучі, семінари - всього цього я мала можливість з легкістю навчатися на іноземній мові. Мені було легше адаптуватися. Закінчуючи ВНЗ паралельно, я переконала близьких, що імідж-освіта мені потрібна, і отримала її. Але тоді я трохи побоювалася, тому що навіть зараз все ще професія імідж-дизайнера, стиліста не до кінця оцінена.
- Для людей шопінг як і раніше щось насущне, але ніяк не іміджевий захід, так?
- На жаль, так. Люди досі не розуміють, як важливо створити правильний образ в очах оточуючих. Людина зараз «Сам собі режисер». Перше просування у мене почалося як байера: я привозила колекції і реалізовувала тут в середовищі своїх клієнтів. Першими клієнтами стали мами моїх подруг. Вже тоді я зрозуміла, що стиль - головне в моєму житті.
Пізніше я відкрила школу.

- Uzun prof. -?
Насправді, школа спочатку по-іншому називалася - «Навіщо?». Потім вже в зв'язку заміжжям ми провели ребрендинг. Чоловік у мене перукар-стиліст.
- Так сім'я укомплектована: діти будуть вимагати купити louboutin !!!
- Швидше за все так і буде ...) Тому що ми цим живемо. Насправді, я з дитинства фарбувала всіх, прикрашала, робила зачіски, одягала ... Все це було з самого дитинства.
- Тут ще такий момент: коли щось виходить, відкривається ніби дорога сама собою. Тому що справа може подобатися, можеш намагатися щось робити ... Але коли щось виходить дійсно, ти отримуєш вдячні позитивні відгуки. І у тебе поступово складається репутація професіонала. «Хоче» і «може» - все-таки різні речі. Якщо щось подобається, але не виходить, ти це згодом відкинеш, якщо, звичайно, адекватно себе оцінюєш.
- Так, в моєму випадку, все саме виходило. Мені подобається виділити в людині найкрасивіше, подобається робити їх щасливими, я можу макіяжем підкреслити щось, одягом перетворити - і показати, розбудити.
Я насправді займалася різними речами: в 16-17 був досвід роботи барменом, навіть листівки роздавала, як всі підлітки. Коли мені хотілося щось спробувати для себе, я це пробувала, але це було досить швидкоплинно. Хоча я і зараз відчуваю, як цей досвід мені допомагає. Та ж сфера обслуговування - з кожного цього маленького досвіду я почерпнула щось для себе. І в той же час я знайшла свій шлях.
- Розкажи про те, як підбираєш одяг для себе. Коли ти вибираєш, якусь деталь гардеробу, ти грунтуєшся на останніх трендах або на своєму якомусь унікальному стилі?
- Абсолютно на своєму.

- Тобто одягаєшся не в «моду», а в «себе».

- Так, повністю.

Вчу клієнтів не "забувати" речі. Але при цьому чекати і сама чекаю слушного часу, щоб це надіти.

- Прагнення до того, щоб про тебе написали в модному журналі, немає?

- Ні, абсолютно. Я не одягну той чи інший одяг, поки образ буде незавершеним.

 

- Скажи, ось в твоєму оточенні багато людей, напевно. Скажи, кого більше? Це люди моди, краси, творчі люди? Люди мистецтва?

- Виявляється, що люди, які мене оточують, хоча вони можуть бути юристами і лікарями, по суті, творчі люди.

- Лікарі, які ввечері ходять на вокал?

- Так, наприклад.
Є багато друзів дизайнерів, з якими нас не пов'язує співпраця. Просто це люди, яким близько якось самовиражатися, це можуть бути мандрівники, музиканти.

- Скажи, ось є поняття тренда. Чудово, коли ти можеш самовиразитися в одязі. Добре, коли ти Анна Вінтур і у тебе один стиль 40 років, але всі ми хочемо бути модними. З'явилися уггі і їх носили всі. Коли до тебе приходить дівчина, ти їй рекомендуєш носити щось з таких супер-модних речей?

- З одного боку, я з'ясую наскільки це актуально для людини в принципі, з іншого, навіть якщо це архі-модно - я не стану так одягати клієнта. Я адаптую загальноприйнятий тренд під його образ і унікальний стиль. Моїх клієнтів не впізнаєш по якомусь моєму почерку, я завжди відштовхуюсь від їх особистого стилю.

- А якщо у клієнта немає свого особистого смаку. Ти якось навчаєш?

- Не завжди.

Це можливо. Але це якісь нагадування і Лайфхак: що брати / що не брати. Обов'язково.
Але я щаслива, трапляються більше люди, яким не вистачає іскри. І я їх можу запалити.
Проводимо фото-терапію. Один образ (вдалий), і другий (невдалий). І ось я кажу: переспи з цією фотографією.

- Ясно, точно також як лікують психіатри, так? Коли у людини є уявний друг: йому говорять, давайте я вас сфотографую, людина приходить в шок, що він це все уявляв і одужує.

- Так, саме так, дуже схоже (сміється).

- Тобто так чи інакше, здебільшого доводиться ламати. Так?

 - Так, я прошу людей вийти зі своєї зони комфорту. В першу чергу я вчу, що ми не носимо вдома ...

- ... Халати?

- Халати - це в першу чергу. У другу, запрані треники.
Але люди рано чи пізно прагнуть повернутися в свою зону комфорту, так як в треніках їм було зручніше. Повертаєшся до витоків і починаєш пояснювати все спочатку.
Я прагну викорінити причину. «Лечу» в буквальному сенсі слова. Я хочу, щоб людина поміняла своє ставлення до цього.

- Щоб людина усвідомила, що ця зміна принесе іншу зміну.

- Та ось так.

- Ще й психолог.

- А по-іншому ніяк. Доводиться виконувати відразу кілька функцій.
- Як стилісти кажуть: «У цьому гардеробі любов не живе». Попрацювавши з професіоналом, потім виходиш заміж, народжуєш дітей.
- Так, вирішується, насправді, дуже багато проблем. Жіноча легка заздрість - кращий стимулятор. Я взагалі вважаю, коли нічого не сказати - це найкращий комплімент.
- О, а я ось думаю, коли одягнешся в пух і прах - чому всі мовчать? Тепер зрозуміло. Доводиться напрошуватися на компліменти самим.
- Ось вона де причина.
- Ми зараз ще трохи поговоримо про UZUN prof. , А поки розкажи про магазини. Коли ти заходиш в магазин як стиліст: що змусить вибрати тебе саме цей магазин? Наявність різних кольорів, фасонів, може бути косух або джинсів? Піджаки, сукні, стиль романтик?
- Я в першу чергу дивлюся на різноплановість і крій. У новому магазині я відчуваю відразу якість. Або її відсутність.
- Віддаєш перевагу магазинам із ім'ям? Benetton, Zara?
- Не скажу, будь-хто.
- співпрацюєш з багатьма магазинами?
- Так, дуже з багатьма. Я зараз співпрацюю з багатьма інтернет-магазинами. Я взагалі можу працювати 24 години на добу.
- Я до речі, помітила: найсумніший час - це коли приходиш додому.
- Так, дійсно, якось грустненько.
- Покоління трудоголіків. Капіталізм в справі. Розкажи, які напрямки існують у вашій школі? Або як ви називаєтесь?
- Ми - арт-студія. У нас 3 основних напрямки: візаж, стиліст-перукар і імідж-дизайнери.
- Ви все самі викладаєте?
- Так все самі, але курси у нас перетинаються. І ми викладаємо один у одного.
Ми прагнемо викоренити неосвіченість, наприклад, якщо стрижка або укладка для вечірки в стилі «препп» - щоб не потрібно було гуглити.
- Для показів теж імідж-дизайнери можуть бути корисні? І для зйомок?
- Звісно. Наші студенти бачать всю нашу «кухню». Можуть спостерігати «backstage». Так вони вчаться і на практиці можуть зіткнутися з речами, які потім їм прігождаются.
- Впевнена, ви ростіти професіоналів! Спасибі за інтерв'ю.
- І тобі.

Подобається стаття? Розкажи друзям!
Pinterest
Посилання на статтю:
Скопіювати
1448 переглядів
До списку статей Наступна стаття